Το Educational Coaching αποτελεί την απάντηση στην ανάγκη για μια νέου τύπου μαθητοκεντρική εκπαίδευση, όπου η απόκτηση γνώσεων και η υψηλή σχολική επίδοση προσεγγίζονται όχι ως μηχανιστικός αυτοσκοπός αλλά ως μια δημιουργική διαδικασία ενεργητικής εμπλοκής.
Εκείνο που χρειάζεται ο σύγχρονος μαθητής δεν είναι απλώς και μόνο μια υψηλή βαθμολογία ή η επιτυχία σε διαγωνίσματα και εξετάσεις. Σημασία πλέον έχει μια παραγωγική μελέτη, η οποία φέρει στοιχεία αυτονομίας και εκκινεί από εσωτερικά κίνητρα -όχι από επιβολή.
Με τη συμβολή του Educational Coaching ο μαθητής:
- αποκτά πιο ενεργητική εμπλοκή στη διαδικασία της μάθησης
- αναπτύσσει επίγνωση για τις μαθησιακές και γνωστικές του ανάγκες
- αντιλαμβάνεται το εύρος των γνωστικών του δυνάμεων και μαθαίνει να τις αξιοποιεί
- ενσωματώνει τη δεξιότητα της αυτενέργειας ως προς την κατάκτηση της γνώσης
- προσεγγίζει τη μελέτη του με προθυμία κι όχι ως εξωτερικά επιβαλλόμενη υποχρέωση
- αποκτά υπευθυνότητα ως προς την επίτευξη μαθησιακών στόχων
- ενισχύει τη μεθοδικότητά του σχετικά με την οργάνωση της μελέτης του
Η δράση του Educational Coach βασίζεται στην ιδέα ότι κάθε μαθητής έχει τη δυνατότητα βαθμιαία να αναπτύξει σε μικρό ή μεγάλο βαθμό την επίγνωση του προσωπικού του στυλ μάθησης, να καλλιεργήσει τη συνέπεια και τη συστηματικότητα στη μελέτη του, και να αποκτήσει αυτοπεποίθηση αλλά και ενδιαφέρον πραγματικό για τη μάθηση.